سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

عضو پروانه نمایش در گفت‌وگو با سینماپرس؛

دری: همه فیلم‌های جشنواره پروانه نمایش دارند/ «بلوک ۹،خروجی۲» توسط هیات انتخاب کنار گذاشته شد

ضیاء الدین دری کارگردان  در نشست رسانه ای مجوعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»

عضو پروانه نمایش درباره وضعیت نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره گفت: با توجه به حضور سه نفر از اعضای شورای پروانه نمایش در هیات انتخاب این دوستان ضوابط را می‌دانند و اگر فیلم‌ها مشکلی داشته باشند قطعا واکنش نشان خواهند داد.

ضیاالدین دری؛ عضو پروانه نمایش درباره وضعیت نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره به سینماپرس گفت: با توجه به حضور سه نفر از اعضای شورای پروانه نمایش در هیات انتخاب این دوستان ضوابط را می دانند و اگر فیلم ها مشکلی داشته باشند قطعا واکنش نشان خواهند داد و سعی می کنند که مشکل را برطرف کنند، برای همه فیلم های جشنواره پروانه نمایش صادر شده است.

کارگردان مجموعه «کیف انگلیسی» افزود: در صورتی که لازم باشد، قطعا تمامی شورا فیلم را خواهند دید و در نهایت براساس شرایط موجود به آنها پروانه نمایش موقت در جشنواره داده می شود، اما زمان اکران باید این فیلم ها برای پروانه نمایش دوباره مورد بازبینی قرار بگیرند.

دری درباره فیلم «بلوک ۹،خروجی۲» گفت: من این فیلم را ندیدم ولی این فیلم از سوی هیات انتخاب کنار گذاشته شده است نه شورای پروانه نمایش.

وی درپاسخ به اینکه فضای تلخ فیلم چقدر می تواند روی نظر شورای پروانه نمایش تاثیر بگذارد، گفت: به این شکل نیست ولی اکثر فیلم های حاضر در فاصله تغییر مدیریت سینما پروانه ساخت گرفتند. بنابراین عملا بخش عمده این جشنواره حاصل دوره قبل است، البته ساخت فیلم در فضای شاد به نسبت تلخ کمتر است، چرا که ساخت فیلم شاد به مراتب سخت تر است، ضرورتی ندارد که فضای تلخ روی نظر ما تاثیر بگذارد در هر صورت فیلم ساخته شده و نمی توان تغییری در آن ایجاد کرد.

دری یادآور شد: عمدتا فیلم‌ها پروانه نمایش موقت می گیرند اما فیلم های بی‌مساله‌ای هم وجود دارد که پروانه دائم را می گیرند.

وی درباره علت اعلام نشدن خروجی های پروانه نمایش خاطرنشان کرد: در هرصورت فیلم هایی که باید پروانه بگیرند طی هفته از سوی اعضا دیده می شوند و شورا در نهایت درباره آنها تصمیم می گیرد و نظرش را به سازمان اعلام می کند.

گفتنی است محمدحسین لطیفی، دکتر حسین کرمی و مجید رضا بالا از اعضای پروانه نمایش هستند که در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر هم حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.